Saturday, November 17, 2012

Lucky i found you


Pada mulanya, saya tidak bercadang untuk 'hire' photographer pun, memandangkan majlis adalah kecil kecilan. Minta tolong kazen ja tangkap gambar yang biasa biasa. Tapi hati terbuka apabila senior saya waktu di USM dulu cakap, sayang tidak tangkap gambar. Sudah make up bagai. Betul juga la, kalau photographer yang tangkap, mantap la sikit kan itu gambar. So pencarian bermula pada saat saat terakhir, seminggu sebelum majlis. Budget yang saya tetapkan adalah kurang daripada 300. Jadi faham faham la, Jofanna bridal, Louis Pang tu semua out of list.

Untuk mendapatkan photographer yang mantap dengan budget yang serendah macam tu memang agak sukar. Tapi jangan putus asa. Dalam fikiran saya, mesti ada photographer yang cun, yang baru mo start bussiness, yang charge masih lagi rendah, sebab mo promosi. Ehe. Cari punya cari, akhirnya saya dapat! yeah. A young talented photographer. Very talented. Tidak hairan kalau satu hari nanti, dia boleh berdiri sama tinggi dengan photographer yang terkenal di Sabah ni dan pada waktu tu itu kos mesti mahal sudah, sebab kelengkapan sudah cukup. ehe. Orang nya sporting, kita tidak malu kalau dia tangkap gambar kita. Saya paling suka dia tangkap gambar kami yang ala ala pre wed tu, sebab saya tidak sangka hasilnya sebegitu rupa.

Check out his blog.
Yusuf Ahmad



Depan rumah jiran. Pagar dorang cantik. =)
  
Atas rumah. Set jamming abang ted.


2 comments:

  1. 300 je ke upah dia?
    murahnyaaa!
    aku tengok dah gmba dia amik
    clean & lawa. ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Less than dat act..tp tu upah shot n burn jer.die tk out gmbr..bg cd jer..n one thing lg, murah sbb event kecik jer.

      Delete